
Підлітки у психлікарні, кохання андроїда й людини: Фільми Одеського кінофестивалю, які варто подивитися
Сьогодні почався одинадцятий Одеський міжнародний кінофестиваль. Протягом тижня учасники будуть боротися за нагороди в чотирьох програмах: Міжнародний конкурс, Національний повнометражний конкурс, Національний конкурс короткого метра і Документальний конкурс європейських фільмів. Традиційна секція ретроспектив представить стрічки, присвячені жінкам-піонерам у кіно.
Уперше в історії заходу глядачі можуть подивитися картини
онлайн. Але цього року у фестивалю з’явилися й інші нововведення. Це, зокрема, позаконкурсна програма «Візії»: для неї організатори зібрали роботи режисерів, які пропонують глядачам нові підходи.
Відбирачка Одеського міжнародного кінофестивалю Льоля Гольдштейн переглянула близько тисячі робіт, поданих для участі в програмах заходу, і радить шість, на які варто звернути увагу.
1. «Босоногий імператор»
Режисери Петер Бросенс і Джессіка Вудворд
Перший фільм Петера Бросенса і Джессіки Вудворд «Король бельгійців» про пригоди бельгійського монарха Ніколаса ІІІ вийшов три роки тому. У другій частині режисери продовжують історію короля, який пропустив розвал власної країни, будучи з офіційним візитом за кордоном.
Після поранення у вухо Ніколас ІІІ приходить до тями в хорватському санаторії. Пізніше виявляється, що він знаходиться в літній резиденції диктатора Йосипа Тіто, — це важлива для сюжету деталь. У декораціях природи королівська свита щосили намагається приховати від монарха той факт, що нещодавній крах його королівства призвів до розвалу Європейського союзу. У «Босоногому імператорі» захоплюючий сюжет. Але в ньому немає їдкого сарказму, тому фільм скоріше сподобається поціновувачам тонкої іронії.
До речі, «Король бельгійців» три роки тому взяв головний приз ОМКФ. Цього разу робота відкриває фестиваль.


2. «Жовта тварина»
Режисер Філіпе Браганса
«Жовта тварина» — це мікс магічного реалізму, саморефлексії та пригодницького кіно. Бразильський режисер відправляє в непередбачувану подорож Фернандо — збанкрутілого кіношника, який одержимий минулим свого діда. Переміщаючись між різними країнами, герой розкручує клубок хитросплетінь власної долі.
Браганса робить акцент на особистій історії, але зачіпає й більш глобальну тему. Він задається питанням, як зняти фільм про країну, яка втратила свою ідентичність.


3. «Біда в тому, щоб бути народженим»
Режисерка Сандра Вольнер
Еллі — андроїд, вона живе з батьком у заміському будинку. Її спогади, знання, почуття та долю програмує батько.
Історія кохання дівчинки і дорослого чоловіка — це навіть не спроба поставити під сумнів сучасні уявлення про норму. Це історія про те, як стрімко змінюється світ і як непросто зрозуміти, для кого яка роль визначена. Еллі обирає свою.
«Біда в тому, щоб бути народженим» була відзначена призом журі на Берлінале у програмі «Зіткнення». На ОМКФ фільм покажуть у позаконкурсній програмі «Візії».

4. «Звірі, що чіпляються за соломинку»
Режисер Кім Йон Хун
У цьому модно знятому азіатському фільмі є все, що потрібно для захоплюючої історії: бійки, викрадення людей, вбивства. Кожен герой намагається впоратися з обставинами, в які потрапив. Юнг Ман пробирається крізь труднощі з сумкою «Луї Віттон», набитою доларами, наперевіс. Та Янг виявляє, що його дівчина втекла разом із грошима, взятими під заставу, а Мі Ран намагається звільнитися від агресивного чоловіка. Історія закручується і стискається, як сталева спіраль. Як тільки герої розслабляться, вона розіжметься.
«Звірі, що чіпляються за соломинку» — повнометражний дебют режисера Кім Йон Хуна. У картині знялися володарка канської «Золотої пальмової гілки» за кращу жіночу роль Чон До Йон і зірка корейського кіно Юнг Ву Сон.

5. «Обожнення»
Режисер Фабріс дю Вельц
Полю дванадцять, він не готовий до сильних почуттів, але готовий до пригод. Його кохану Глорію переповнюють емоції. Описане могло б зійти за стандартну історію про підліткове кохання, якби головні герої не зустрілися в психіатричній клініці, з якої потім вирішують втекти.
«Обожнення» — це ніжна драма з жорстким сюжетом і недитячими емоціями.



6. «Олівія»
Режисерка Жаклін Одрі
Початок ХІХ століття. У пансіонаті для дівчат з’являється нова учениця Олівія, якою відразу захоплюється міс Жюлі — директорка закладу. Між жінками виникають почуття, з якими обидві намагаються впоратися.
Стрічка заснована на напівбіографічному романі англійської письменниці й перекладачки Дороті Бюссі. Він був анонімно опублікований у 1949 році видавництвом Вірджинії Вулф. Книга і фільм — важливі віхи в репрезентації лесбійської спільноти.


Усі зображення надані організаторами ОМКФ.