Комісія відібрала чотири проєкти, один з яких представить Україну на Венеційському бієнале

Конкурсна комісія з відбору проєкту, який буде представляти Україну на Венеційському бієнале, обрала чотири роботи — вони пройшли до наступного етапу конкурсу. Бієнале відбудеться з 23 квітня по 27 листопада 2022 року, його тема звучить як «Молоко снів».

До конкурсної комісії увійшли Ксенія Малих, Тетяна Філевська, Богдан Шумилович, Леся Кульчинська, Ольга Балашова та Юлія Ваганова. «Комісія спиралася на такі критерії, як інноваційність та оригінальність ідеї, концептуальна цілісність, відповідність формального рішення і релевантність проєкту міжнародному художньому дискурсу. А також на критерії, пов’язані з менеджерським потенціалом команди проєкту. Ми оцінювали досвід, обґрунтування бюджету і плану реалізації проєкту», — сказала Ксенія Малих у коментарі Bird in Flight.

22 червня відбудеться наступне засідання конкурсної комісії, на якому експерти визначать національний культурний проєкт для представлення України на бієнале у 2022 році.

Щербенко Арт Центр із проєктом «Президентка Криму»

Художниця Марія Куликовська розкриває тему війни в Україні та анексії Криму через гендерно-феміністичну призму. Авторка представила інсталяцію у вигляді клітки з власним портретом і портретами своїх матері та бабусі. Інсталяція доповнена аудіофрагментами історій людей з конфліктних територій.

Марія Куликовська підготувала акварелі на бланках міграційної служби, а також автобіографічне відео. Художниця досліджує напругу в патріархальному суспільстві, яка переходить у позицію жінки в умовах тривалого конфлікту. У своїй роботі авторка звертається до Френсіса Бекона і Луїзи Буржуа, а також елліністичної та постіндустріальної спадщини Криму.

Цей проєкт є продовженням «Президентки Криму», яку Куликовська представила в якості своєї магістерської роботи у Стокгольмі й отримала нагороду від Королівської академії мистецтв Швеції.

sherbenko_biennale (3)
Фото: Щербенко Арт Центр
sherbenko_biennale (1)
Фото: Щербенко Арт Центр
sherbenko_biennale (4)
Фото: Щербенко Арт Центр
sherbenko_biennale (2)
Фото: Щербенко Арт Центр

Фонд «Ізоляція» з проєктом «Санаторій „Гібридне зцілення“»

Над проєктом працює міжнародна група, до якої входять художниця Лія Достлєва, художники Ярема Малащук та Роман Хімей, кураторка фонду «Ізоляція» Катерина Філюк, а також американський куратор Вілсон Фішер, редакторки журналу Kajet Journal із Румунії Петрика Могос і Лаура Наум та польська письменниця Єва Сулек. У проєкті немає поділу на кураторів і художників, усі учасники називають себе дієвцями, за аналогією з actors.

Проєкт отримав назву «Санаторій „Гібридне зцілення“», його фізичним прототипом став санаторій у Святогорську. Він символізує перетин людських доль в одному місці, яке є ще й точкою регенерації, відновлення сил.

У павільйоні буде знаходитися багатоканальна інсталяція, над якою працюють Ярема Малащук та Роман Хімей. Її також доповнить книга, що складається з філософських і художніх есе. Над цією частиною більшою мірою працюватимуть Петрика Могос і Лаура Наум.

Ярема Малащук Роман Химей
Фрагменти відеоінсталяції Яреми Малащука та Романа Хімея
Ярема Малащук Роман Химей
Фрагменти відеоінсталяції Яреми Малащука та Романа Хімея

Галерея The Naked Room із проєктом «Фонтан виснаження. Висока вода»

Художником проєкту «Фонтан виснаження. Висока вода» став Павло Маков. До кураторської групи увійшли Лізавета Герман, Марія Ланько і Борис Філоненко. Проєкт являє собою реалізацію ідеї Павла Макова, яка з’явилася ще в 1995 році: це серія вмонтованих у стіну мідних воронок, які функціонуватимуть як фонтан.

У 1990-х практично всі фонтани в Харкові, де живе і працює Маков, не діяли і перетворилися на парадоксальні об’єкти у просторі міста. У повноцінному вигляді, з потоками води, проєкт художника так і не був реалізований. Сьогодні фонтан Макова стає образом виснаження на культурному, економічному і політичному рівнях. У Венеції, яка повільно йде під воду, робота набуде нового значення. До експозиції будуть додані архівні матеріали, що розповідають про історію створення інсталяції.

Павло Маков
Виставка «Фонтан», Національний музей імені Андрея Шептицького, Львів, 2017 рік

Тетяна Кочубінська з проєктом «Наслідки фотографії»

У коментарі Bird in Flight мистецтвознавиця і кураторка Тетяна Кочубінська сказала, що поки не готова розкрити подробиці проєкту. За її словами, вже існують його ескізи, однак сам проєкт ще потрібно доопрацювати до наступного засідання.

Нове та Найкраще

8 730

1 154

936
1 413
Більше матеріалів