Про зірку драми «Смерть у Венеції» Бйoрна Андресена зняли документальний фільм
У липні на великий екран вийде документальна стрічка Крістіни Ліндстрем та Крістіана Петрі «Найкрасивіший хлопчик у світі», прем’єра якої відбулася на кінофестивалі «Санденс». Картина оповідає про життя і кар’єру шведського актора Бйорна Андресена, який у 15 років знявся у драмі Лукіно Вісконті «Смерть у Венеції» та отримав всесвітню популярність. Через пів століття артист розповів, що роль Тадзіо — втілення юнацької краси — буквально зламала йому життя.
В інтерв’ю The Guardian актор уточнив, що італійському режисерові Лукіно Вісконті, нагородженому преміями Венеційського і Каннського кінофестивалів, було байдуже до емоційного стану артистів. «Я ніколи не бачив стільки фашистів і придурків, як у кіно і в театрі. Лукіно був із тих культурних хижаків, які готові пожертвувати чим завгодно і ким завгодно заради роботи», — заявив 66-річний Андресен.
Прем’єра драми «Смерть у Венеції», заснованої на однойменній новелі Томаса Манна, відбулася в 1971 році. Картина отримала чотири премії BAFTA, була номінована на «Оскар» і канську «Золоту пальмову гілку». Фільм оповідає про композитора Густава фон Ашенбаха (Дірк Богард), який переживає творчу кризу і приїздить відпочити на острів Лідо. Серед богемних гостей курорту він помічає дивовижно красивого підлітка Тадзіо. Герой милується ним здалеку, згадуючи своє життя, втрату дорогих людей, особисті поразки і швидкоплинні щасливі моменти.
До документального фільму увійшли архівні кадри з прослуховування актора і зйомок стрічки «Смерть у Венеції», а також коментарі Андресена — він розповів про те, як картина назавжди змінила його життя, і про свій подальший творчий шлях. Артист підкреслив, що став заручником однієї ролі: ні інші роботи в кіно, ні його здібності піаніста не цікавили публіку так, як образ Тадзіо. Шанувальників фільму, які переслідували актора після прем’єри, він порівняв зі страшною зграєю кажанів.
«У нього була майже містична краса. Щоб уберегти колір обличчя та поставу Андресена, йому ніколи не дозволяли виходити на сонце, грати в футбол із друзями, плавати в забрудненому морі або робити що-небудь, що могло б принести йому хоч якесь задоволення. Я впевнений, що Бйорн найменше хотів зніматися в кіно», — написав у 1983 році у своїх мемуарах колега актора Дірк Богард.
Сам Андресен вважає, що був не готовий до просування фільму Вісконті в 16 років, що його використали як рекламний продукт, а проєкт загальмував його розвиток і привернув небажану увагу з боку літніх заможних чоловіків. Зараз артист живе у Стокгольмі. У 2019 році він знявся у трилері Арі Астера «Сонцестояння», де зіграв послідовника стародавнього культу, що практикує жертвоприношення.