ПРОМО

Грантодавці з чотирьох країн та 18 годин трансляцій: Як відбувався Третій міжнародний ярмарок грантів у сфері культури

Одна з найбільших європейських програм, що підтримує розвиток мистецтва та креативних індустрій, надала можливість українським діячам культури налагодити діалог із грантодавцями.

Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні разом з Українським культурним фондом та за підтримки партнерів Громадський Простір та Ресурсний центр ГУРТ провели Третій міжнародний ярмарок грантів у сфері культури. Цього року він вперше відбувся в онлайн-форматі, що дозволило долучитися до заходу всім охочим. Головна мета події залишилась незмінною — познайомити українських заявників з грантовими можливостями, а також стимулювати їх бути сміливими, гнучкими та відкритими в ідеях. Цьогорічний віртуальний ярмарок у цифрах:

  • 36 гостей та 16 грантодавців з чотирьох країн;
  • понад семи тисяч переглядів онлайн-трансляцій;
  • 18 годин онлайн-трансляцій;
  • шість годин консультацій від восьми грантодавців.

Під час дискусій спікери поділилися думками щодо менеджменту культурних проєктів і майбутнього креативних індустрій.

Юлія Федів

Керівниця Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні, виконавча директорка Українського культурного фонду.

— Третій рік поспіль відбувається міжнародний ярмарок грантів у сфері культури. Національне бюро програми ЄС «Креативна Європа» та УКФ показали свою антикрихкість навіть у часи COVID-19. Ми адаптуємося до нових реалій, тому проводимо наш третій ярмарок в онлайн-форматі, але мета залишається такою ж, як була й попередні роки. Маю надію, що нетворкінг, мережування, обмін досвідом, контактами відбуватиметься на нашій онлайн-платформі, яка буде жити наступні місяці. Сподіваюся, ми допоможемо культурній галузі пережиту кризу, пов’язану з коронавірусом, економічну кризу, та у 2021 рік увійдемо з новими цікавими ідеями.

Сергій Полежака

Продюсер та режисер, засновник та виконавчий директор New Cave Media.

— Перше правило клубу фандрейзерів — подвоїти час, який вам потрібен на фандрейзинг, подвоїти бюджет і помножити одне на інше. Вам потрібно вдвічі більше часу на те, щоб підготувати заявку, вдвічі більше коштів, у вас вдвічі менше шансів на те, щоб їх отримати, при інших рівних можливостях. Найважливіше — ретельно прораховуйте ризики, які так чи інакше будуть у вашому проєкті. Тобто це ті речі, які більш-менш від вас не залежать на етапі фандрейзингу. По-друге, не залізайте в експерименти. Якщо ви хочете поєднувати певні світи між собою, завжди є ризик, що ви між собою перемножите проблеми цих світів.

Денис Іванов

Засновник та керівник кінокомпанії «Артхаус Трафік», продюсер.

— Складнощів у розбудові міжнародних відносин немає, коли в тебе є класний продукт, який може перетинати кордони. Тому що є локальні хіти, а є фільми, які розраховані на міжнародну аудиторію. І для того, щоб знімати фільми з міжнародним потенціалом, треба знати глядача. А хто його знає? Саме продюсер, який живе в тій країні. Треба багато спілкуватися, їздити та мати дійсно класних партнерів, з якими є довіра не тільки у фінансових питаннях, а й у творчих.

Записи дискусій та презентацій, а також цікаві інсайти представників креативних індустрій України можна переглянути на офіційному ютьюб-каналі Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні.

Також для учасників ярмарку протягом усього липня працюватиме платформа Culture:Reload, де будуть публікуватися статті/подкасти/інтерв’ю, які допоможуть розбурхати уяву, змусити мислити нестандартно і ставити питання собі та світу навколо.


Фотографії надано Національним бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні

Нове та Найкраще

7 128

1 110

906
1 365
Більше матеріалів