«Золотих левів» Венеційської бієнале отримали художниці Соня Бойс та Симона Лі

«Золотого лева» за найкращий національний павільйон журі 59-ї Венеційської бієнале присудило Великій Британії, яку вперше представляла темношкіра художниця — Соня Бойс, повідомляє The Artnewspaper.

Її інсталяція Feeling Her Way об’єднує відео, колаж, музику та скульптуру. Відеороботи Бойс присвячені п’яти темношкірим співачкам, які репрезентують різні покоління, — виконавиці імпровізують та взаємодіють за допомогою свого голосу. Екрани художниця розмістила на стінах з абстрактним мозаїчним принтом, доповнюють інсталяцію геометричні золоті скульптури. Іноді звуки, що лунають у залі, гармонійні, а іноді — конфліктні. За задумом авторки, вони є втіленням «відчуття свободи, сили та вразливості».

Соня Бойс стала першим британським митцем за майже три десятиліття, який удостоївся «Золотого лева», — у 1993 році престижну нагороду отримав попарт-художник Річард Гамільтон. Журі бієнале підкреслило, що, обравши своїм медіумом звук, Бойс розкриває історії темношкірих жінок, які тривалий час замовчували. Сама художниця повідомила, що відправною точкою для її проєкту стало питання про те, на що схожа свобода та як її можна уявити.

«Золотого лева» як найкращий художник міжнародної виставки, темою якої цього року стало «Молоко снів», отримала американка Симона Лі. Темношкіру авторку нагородили за бронзову скульптуру The Brick House («Цегляний дім») заввишки п’ять метрів, що зображує безоку жіночу фігуру. Її форми відсилають до традиційних споруд народів мусгум та батаммаліба. Робота була створена у 2019 році та раніше публічно виставлялася у нью-йоркському парку Хай-Лайн.

Авторку відзначили за «ретельне дослідження теми і потужне монументальне скульптурне відкриття Арсеналу». Робота Симони Лі — перше, що глядачі бачать, заходячи до венеційського Арсеналу. Художниця також презентувала американський національний павільйон у садах Джардіні.

Нове та Найкраще

8 602

1 110

906
1 365
Більше матеріалів