Фешн-фотограф Вова Клевер зробив серію про війну. У Мережі зйомку розкритикували — ось чому

Український фешн-фотограф Вова Клевер випустив серію знімків під назвою Is war tomorrow? («Чи завтра війна?»). На 14 фотографіях із проєкту — автомат, стрижені наголо молоді чоловіки, каски, саперна лопата, милиця, череп, інвалідна коляска та печериця, що символізує ядерний гриб. У інстаграмі під зображеннями зараз майже 400 коментарів: деякі користувачі назвали знімки сильними та актуальними, інші — фальшивими й надто простими.

Вова Клевер каже, що не очікував такого розголосу:

«Даний проєкт особистий. Це крик душі про те, що почалося в Україні ще з 2014 року, — анексію Криму та захоплення частини Донбасу Російською Федерацією. Зараз ми знову перебуваємо на піку проблеми і продовження ескалації конфлікту. Яким може бути це продовження? Можливе повномасштабне вторгнення РФ до України. Історія вчить, що це може бути не лише локальний, а й багатонаціональний конфлікт. Це дуже схоже на сценарії двох світових війн ХХ століття. Звідси й узагальнююча назва — „Чи завтра війна?“. Я переконаний, що більшість українців прокидається з такими ж думками, і впевнений, що такі думки болючі. Війна — це завжди страх та смерть і нічого більше.

vova_clever_is_war_tommorow
vova_clever_is_war_tommorow (1)
vova_clever_is_war_tommorow (2)
vova_clever_is_war_tommorow (3)
vova_clever_is_war_tommorow (4)
vova_clever_is_war_tommorow (5)
vova_clever_is_war_tommorow (6)
vova_clever_is_war_tommorow (7)

Бачив критичні відгуки, читав кожне висловлювання людини, що звернулася до теми, яку я порушив. І, побачивши реакцію, я зрозумів, що українське суспільство не готове обговорювати це питання так, щоб не переходити на особистості та сіяти хейт. Цим проєктом я висловлюю лише свої переживання і ніяк не зачіпаю свободу інших людей. Якщо трапилося, що я так чи інакше зачепив, — щиро перепрошую, це не було метою.

Не розумію, де можна угледіти естетизацію. Це знято красиво й естетично — але це мій єдиний інструментарій та почерк, яким я володію — відповідно, і висловлююся. Для мене тут важливий зміст, а не форма. Думаю, проблема у тому, що люди ігнорують зміст, бо форма завжди переважає. Я зображую страшні речі, і це очевидно.

Я фешн-фотограф і знімаю моду. Однак якщо розбирати цю зйомку, тут ніякого елементу моди немає. Я не продаю тут одяг чи певний образ. Якщо говорити і висловлюватися на болючі теми означає „хайпувати“ та „хайпожерство“, тоді цей світ зламався, і вже давно. Якщо в тебе щось болить усередині, коли ти щодня думаєш про одне й те саме, то це єдиний спосіб це реалізувати. Для реалізації цього проєкту я відклав усі плани та залишився у Києві для його створення».

Медіахудожниця Альона Іванова написала про своє ставлення до проєкту в інстаграмі після того, як Вова Клевер видалив її коментар та заблокував. «Я вважаю цю зйомку неприйнятною в контексті восьмирічної війни з Росією і на тлі ситуації, яка нещодавно загострилася. Мене обурила естетизація війни. У ролі моделей виступили не учасники бойових дій, а просто вродливі хлопці. Образи пласкі. Видно, що препродакшн зроблено швидко, контекст погано пропрацьовано. Іграшковий череп із магазину приколів виглядає насмішкою над ситуацією у країні. Мені здається, Вова Клевер погано попрацював із контекстом, і через це так багато людей відреагували негативно. Мене здивувало, що людина, яка працює у модній індустрії, не вміє адекватно сприймати критику. І видаляє будь-який коментар, автор якого розходиться з ним у поглядах», — сказала вона Bird in Flight. Вова Клевер визнає, що міг видалити коментар художниці й заблокувати її та ще кілька людей на початку дискусії, бо вважав їхній тон агресивним.


Фото: Вова Клевер

Нове та Найкраще

8 607

1 110

906
1 365
Більше матеріалів