Тіло під мухою: Проєкт-омаж Ігоря Єфімова
Фотограф, мешкає у Черкасах. Автор персональних і колективних виставок в Україні, Білорусі, Молдові, Росії, Узбекистані, Хорватії, Польщі, Естонії, Німеччині, Франції, Австрії та Бельгії. Співпрацював із ОБСЄ, результатом чого стала персональна виставка у Гофбурзі (Відень, Австрія). Переможець фестивалю вуличної фотографії Eastreet (Люблін, Польща). Лауреат премії «Прометей» Національної спілки журналістів України.
— Мене цікавлять теми тілесності, смерті, людської приреченості, які я досліджую, експериментуючи з фотографією. А тому й тіло на моїх знімках не самоціль, воно швидше інструмент і предмет вивчення. У цій серії тіло слід сприймати як відтинок часу, як спосіб його виміру та визначення. Зрештою, час — досить абстрактне поняття, що фізично відбивається на кожному з нас. Саме тому на моїх фотографіях є мертва муха, яка на контрасті з надзвичайно живим тілом, у традиціях
жанр живопису епохи бароко, натюрморт, композиційним центром якого є череп людини
Серія навіяна фільмом Йоко Оно, який так і називається — «Муха». Історія Йоко посідає особливе місце у художньому світі, адже вона стояла біля витоків концептуального та нематеріального мистецтва, ще в середині XX століття розвивала у своїх роботах теми, які досі залишаються актуальними. А її постать вплинула і до сьогодні продовжує впливати на багатьох видатних художників.
Фільм Оно справив враження і на мене, надихнувши на триб’ют. У сучасному мистецтві подібні перегуки — поширена практика. Художники, та й узагалі суспільство переосмислюють надбання попередників, працюючи з минулим, щоб розібратися з сьогоденням. У картині мене зацікавило, як зміна акценту з жінки на дрібну комаху зробила тіло, по суті, тлом, ландшафтом. Подібне відчуття я спробував відтворити у своїй серії. Така концептуальна зміна масштабу і ракурсу підштовхнула мене переглянути сприйняття тіла, переосмислити погляд на нього через п’ятдесят років.
Художники, та й узагалі суспільство переосмислюють надбання попередників, працюючи з минулим, щоб розібратися з сьогоденням.