ПРОМО

«Креативна Європа» проведе віртуальний ярмарок грантів у сфері культури

Одна з найбільших європейських програм, що підтримує розвиток мистецтва та креативних індустрій, надасть можливість діячам культури налагодити діалог із грантодавцями. Фінансування від «Креативної Європи» у різні роки отримували Берлінале та Каннський кінофестиваль, стрічки Ларса фон Трієра, Педро Альмодовара та Паоло Соррентіно.

Українське бюро програми «Креативна Європа» 2 липня проведе ярмарок грантів для діячів культури. Це вже третій подібний захід, але цього року він уперше пройде в онлайн-форматі. У програмі ярмарку — панельні дискусії про культурний менеджмент, презентації грантових програм та консультації з грантодавцями.

До дискусій долучаються Платформа культурних ініціатив IZOLYATSIA, Одеський міжнародний кінофестиваль, кінокомпанія Arthouse Traffic, VR-компанія New Cave Media та інші. Для участі в ярмарку потрібна реєстрація, яка триватиме до 26 червня. Після закінчення заходу, протягом усього липня, на платформі Culture:Reload публікуватимуться статті, підкасти та відео для митців.

«Креативна Європа» — одна з найбільших програм Євросоюзу, яка надає гранти на розвиток культурного сектора в Україні та ще 40 країнах. Усі грантові заявки відправляють до Брюсселя, де й приймається рішення щодо надання фінансування. За сім років існування програми на підтримку європейських проєктів було виділено €1,4 мільярда.

Таким чином отримують фінансування як українські, так і світові кінофестивалі: Берлінале та Каннський кінофестиваль, київська «Молодість» та Одеський міжнародний кінофестиваль. Завдяки «Креативній Європі» було підтримано стрічки, що ставали призерами кінофестивалів, такі як «Біль та слава» Педро Альмодовара, «Велика краса» Паоло Соррентіно, «Дім, який побудував Джек» Ларса фон Трієра, «Донбас» Сергія Лозниці, яка отримала нагороду у Каннах, «Земля блакитна, ніби апельсин» Ірини Цілик, відзначена на фестивалі «Санденс», «Ціна правди» Агнешки Голланд та інші.

За сприяння «Креативної Європи» 18 українських книг перекладені різними мовами. Ігрова індустрія також має змогу отримати фінансову допомогу у рамках програми, як, наприклад, компанія — розробник третьої частини польської гри про Відьмака «Відьмак 3: Дике Полювання».

У 2018 році за підтримки програми пройшла перша Архітектурна бієнале в Тбілісі, учасники якої досліджували трансформацію житлових будівель у місті. Найбільшу увагу приділяли неформатності приміщень у поселеннях Тбілісі та за його межами. Інший масштабний проект, створений за підтримки програми, — European Design Stories. Його мета — з’ясувати, як життєве середовище впливає на роботи європейських дизайнерів. У 2015 році команда проекту вирушила у подорож до Чехії, Словенії, Італії та Словаччини й зібрала безліч автентичних фотографій і текстів, котрі було опубліковано на порталі проекту та об’єднано у 350-сторінкову книгу.

Окрему увагу «Креативна Європа» приділяє підтримці фотографів. Зокрема, діє міжнародна програма для фотографів BredaPhoto International Talent Program. Вона забезпечує перехідний етап для молодих фотографів, надаючи їм можливість виставляти свої роботи разом із всесвітньо відомими авторами. У рамках програми студенти та фахівці мають змогу взяти участь у пітчингу, стати учасниками резиденції та представити свої роботи на одному з провідних фестивалів фотографії в Європі — BredaPhoto.

За підтримки «Креативної Європи» було створено проект про осмислення європейської культурної спадщини через фотографію. До участі у Reconstruction of Identities долучалися фотофестиваль у Копенгагені та найстаріший італійський фотофестиваль Sifest. Фотографи мали змогу познайомитися та обмінятися думками й досвідом як з іншими фотографами, так і з візуальними художниками, кураторами та власниками галерей. Учасники дискутували, як залишитися вірним власній культурній традиції, але при цьому слідкувати за новими тенденціями.

Для дослідження індустрії «Креативна Європа» сприяла запуску платформ TransEurope і Parallel. Перша допомогає авторам вийти на міжнародний рівень завдяки проведенню семінарів та показам портфоліо. У проєкті беруть участь іспанська організація PHotoEspaña, грецька Euromare та Фінський музей фотографії, які заохочують як покупців, так і фотографів рухати ринок у своїх країнах уперед. Друга платформа об’єднує європейські креативні організації, які прагнуть сприяти міжкультурному обміну. Серед учасників проєкту музеї, галереї, культурні центри, фестивалі, мистецькі школи та видавці.

Матеріал підготовано за підтримки Національного бюро програми ЄС «Креативна Європа» в Україні.


Фото: З архіву Одеського міжнародного кінофестивалю

Нове та Найкраще

8 727

1 148

933
1 413
Більше матеріалів