![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/06_tent_75h55_001-1-1290x690-61a.jpg)
Романтика візуального сміття в портфоліо Наталії Стешенко
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/9_natasha_steshenko-150x150.jpg)
Художниця, дизайнерка. Вчилася у Київському політехнічному інституті на кафедрі графіки, працювала розробницею ігор та веб-дизайнеркою. Мешкає в Києві.
— Я живу в Києві й зображую все, що мене оточує на вулиці та вдома, бо мене цікавлять речі, які існують тут і зараз. Ніколи не роблю авторські копії або картини на замовлення — в мене забагато своїх ідей, які хочеться втілити.
Серія моїх робіт «Простір для сенсу» спочатку називалася «Локації без перспективи»: я малюю свої картини в ізометрії, тобто як у кресленні, без перспективного скорочення предметів. Але потім я змінила назву, бо перша виглядала занадто негативною.
Цю серію я почала 2018 року. Люди, як мені тоді здавалося, забагато скаржилися на те, що в Україні все дуже погано, мовляв, ми відстала країна, постсовок. Занадто вже вони рівнялися на закордон. Було неприємно це чути, бо мені тут подобається. У нашому середовищі я бачу колорит і красу.
У середовищі українських міст я бачу колорит і красу.
Багато фотографувати, збирати величезні мудборди й потім із цього матеріалу створювати композицію і є мій художній метод. Найчастіше на моїх роботах не реальні місця, а суміш декількох. Але зустрічаються і справжні локації. Так, картина «Реконструкція» з входом до «АТБ» — місце в Києві на перехресті вулиць Полярної та Калнишевського. Цей пейзаж багато хто впізнав, і зображення стало вірусним у соцмережах.
Я не працюю з брендами. Але, наприклад, на картині «Продавець квасу» можна побачити холодильник із морозивом «Хрещатик» — компанії це сподобалося, і вони надіслали мені ящик морозива. У мене є робота у креативному агентстві, яка мене годує. Продавати свої картини я почала лише в минулому році — купили вже близько п’ятнадцяти.
Намалювати красиво можна що завгодно: якщо в житті предмет нікому не подобається, я зумію зобразити його в будь-якому контексті, позитивному чи негативному. Спочатку на моїх полотнах не було жодної живої душі, а потім я почала додавати людей і робити багатофігурні композиції з ними. Одна з таких — «Дівоча агресія», яку я вважаю найбільш вдалою.
На автопортреті я у своїй кімнаті, де працюю і живу, стою біля обігрівача у дні, коли на вулиці вже похолоднішало, а опалення ще немає, і дивлюся шоу SRAKADUPA.
![«Продавець квасу»](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/005_kvass_seller_100x75.jpg)
«Продавець квасу»
![«Реконструкція»](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/05_rekonstruktsia.jpg)
«Реконструкція»
![«Дівоча агресія»](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/006_girls_fighting_100x75.jpg)
«Дівоча агресія»
![Автопортрет](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/44_my_portrait_50x60_001.jpg)
Автопортрет
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/01_minimalism.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/009_homeless_cat_95x65.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/021_picnic_100x65_003.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/26_market_40x60_001.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/42_squirrel_30x50_001.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/Pid_yizd_120h60_01.jpg)
Картина «Медитація й колектори» про легковажних і ледачих. На ній зображена квартира з людиною, що медитує. Вона не працює, не вчиться, але набрала мікрокредитів та купила навушники, айпад, пилосос. І під час медитації до неї увірвалися колектори зі зброєю.
На картині «Синька» на синій поверхні стоять алкогольні напої російських брендів, чіпси з Ольгою Бузовою, на телефоні — трек «Айс» Моргенштерна. Синька в мене більше асоціюється із російською культурою.
Малюю я олійними фарбами, бо й так багато годин на день проводжу за комп’ютером. Працювати олією приємно; крім того, завдяки цьому я отримую матеріальні картини, а не просто цифрові ілюстрації. Більше ціную те, що створено в реальному, а не віртуальному світі.
![«Медитація й колектори»](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/010_meditation_60x115.jpg)
«Медитація й колектори»
![«Синька»](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/sin_ka_50x60_003.jpg)
«Синька»
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/01_body_positive_65x65.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/28_flowers_70x50_002.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/BDSM_20x40_001.jpg)
У 2020 році я також почала серію керамічних скульптур — мені подобається думати про те, що кераміка може зберігатися тисячоліттями. Я роблю невеликі скульптури: кіоски, бетонні клумби, картонні ящики з-під фруктів, шини на дитячих майданчиках.
Я роблю невеликі скульптури: кіоски, ящики з-під фруктів, — мені подобається думати про те, що кераміка може зберігатися тисячоліттями.
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/sk_004_14x14x85_a.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/sk_004_14x14x85_b.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/sk_008_6x95x6.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/sk_010_5x9x6.jpg)
![](https://birdinflight.com/wp-content/uploads/2021/11/IMG_20210814_174759.jpg)